Sävast Jultempo 28/12- 13

Individuell start, förmiddag:
Innan det första individuella loppet så var jag sååå seg, men tillslut så var det min tur att starta, 11:30:00, 15 sekunder fram till den närmaste ryggen som jag hade att jaga på. Det första jag gjorde när jag startade var att ramla. Så då kände jag att det här är nog kört, 1.5 km har rätt så små marginaler, men upp igen iallafall och försöka jaga sekunderna jag tappade, och det kändes som att jag tog rätt mycket på åkaren framför mig så jag försökte fullfölja min plan på att jaga ryggen hela tiden. Men när vi väl kom in på stadion så var jag så pass trött i mina sega jäkla muskler att det ända jag tänkte var att snart kommer målet, då får du stanna. Så jag lyckades staka mig in i mål och speakern sa att jag gick in på en förstaplats, haha kunde typ inte tro att det var sant, men det var en massa åkare kvar så jag fick stå där nervöst och vänta men tillslut hade alla gått i mål och resultaten räknades up:

(Jag har suddat över allas namn eftersom att jag tycker att det ska vara deras val om de vill visa sina namn i min blogg och jag kan ju inte precis fråga alla! :))

Masstart 2.0 km, eftermiddag:

Inför det här loppet var jag om möjligt typ mer nervös än det förra och det blev ju inte precis bättre av att jag höll på att missa start, men iväg kom jag i alla fall och kände mig rätt stark så jag gick upp och drog och när vi kom till andra backen så stod min tränare där och ropade att jag fick meter så jag försökte gå på lite till eftersom att det var en rätt jobbig uppförsbacke som jag var rädd att jag skulle tappa i om jag kom dit jämsides med någon. Men när vi väl kom dit så kände jag att ingen hade kontakt men hörde att de bara var kanske ca 3s bakom och deras tränare stod och ropade att de kom närmare hela tiden, så jag försökte att inte tänka på mina halv- stumma ben och gå på bra i resten av backen, och jag tog mig faktiskt upp med livet i behåll, haha. Efter det så var det bara en nedförsbacke och stakning kvar och jag tänkte att nu måste det gå, jag kan ju inte snubbla på typ mållinjen eller nåt så jag stakade på och det fick bli en lite sådär halvsnygg målgång med armarna i luften och ett andfått och nästan lite manligt (mörkt) "JAAAA" Såg och lät säkert jättefint, haha.


Men nu så ska jag sova, godnatt! 😊💕


Kommentera

Publiceras ej